23 Ağustos 2012 Perşembe

Yeopgijeogin Geunyeo: My Sassy Girl




Bu yükselen Kore sineması yükseleceği kadar yükseldi ve olması gereken yerde dünya sinema gündemini yeteri kadar işgal etmeye başladı. Gel gelelim ki ben birkaç film dışında bu sinemaya hala oldukça yabancıyım. Hazır sevgili sahibi değilken beni şöyle salya sümük ağlatacak ağır depresif bir aşk filmi ararken denk geldim bu filme. 8.1Imdb puanı ve My Sassy Girl ismi fena halde beni cezbetti ve başladım izlemeye. 2000’li yılların başında çekilen bu filmi romantik komedi olduğunu bilmeksizin izledim. Bu yüzden beklediğim ağır depresif havayı bi bulamadım haliyle. Filmin romantik komedi olduğunu anladığımdaysa artık çooook geçti :) Holywood boş durmamış bu filmin yeniden çevirimini yapmış. İzlemeyi düşünmüyorum ama denk gelirsem de izlemeden geçemem sanırım.



Şöyle ucundan ucundan filme gelirsek olayın özünde ibnemsi bi esas oğlan ve kafadan çatlak bi hatun bulunmakta aşık ve maşuk rollerinde. Filmi romantik komedi yapan en büyük etkenler esas oğlanımızın salaklıkları ve şanssızlıkları. Aslında bu kadar fazla tesadüfün olduğu bi filmde bu elemanı şanssız diye nitelemek yanlış da olabilir, bilemedim şimdi. İşin doğrusu esas oğlana fazla yüklendiğimi içten içe bilmiyor da değilim. Çünkü böyle enkaz durumda olan bir hatunu da anca böylesi bir eleman göğsünde yavaşça yumuşatıp, hakimiyeti sağlayıp gol atabilirdi. Kadir İnanır tarzı bir jön heralde tokat manyağı yapardı kızcağızı :) Filmin başrolünde ki hanım kızımın gerçekten über güzellikte bir yaratık. Esas oğlanla metroda karşılaştığı sahnede bile bitirdi beni. Bu hanım kızdan dolayı romantik komediye fazla uymayan bir hikayesi var filmin. Yönetmeni ben olsam milleti ağlamaktan gebertirdim vallahi. Uzak doğu tipi espirilere fazla gülmeyen hatta hiç gülemeyen bir adam olduğum idrakine sanırım bu film sayesinde vardım :) İbnemsi esas oğlanımızın şebekliklerine hiç gülemedim vallahi. Böyle dokunsan ağlayacak pozisyonda olan bir insan olmama rağmen filmin son 20 dakikasında da ağlamadım. Filmi pek seven Türk izleyicisinin aksine ne milletin güldüğü yerlerde gülebildim ne de ağladığı yerlerde ağlayabildim. Bu sebeple filmin 8.1 gibi bir puanı hak etmediğini gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Ama izleyin yani, hatta mümkünse sevgilinizle izleyin bu filmi. O zaman puanı 9.5’lere doğru çıkabilir :)


 Son olaraktan da arkadaş biz ne pis ne plansız bi devletiz böyle yaaa Allah’ın G.Koresi bile 2000’lerde hayvani bi metro ağına sahip. Bizim İstanbul’a, Ankara’ya ve İzmir’e bakınca insanın içi acıyor yaaa. Sanki makinistler bizim siyasetçilerin analarına pompa yapmış, niye bu kadar düşmansınız lan bu demiryollarına???

4 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni kesfettim ve hemen bu siteye katil kismindan izlemeye basladim.
    Cok guzel bir blog olmus.
    Sizide benimkine beklerim.
    komirra.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuz için, blogunuzu takip edeceğim.

      Sil
  2. bu filmin amerikan versiyonunu izledim. ve inanılmaz güldüm, eğlendim, ağladım :) süperdi yani duyguları çok güzel yansıtmış. Bunu izlemedim ama o çok güzeldi tavsiye ederim o yüzden :)
    http://www.sinemalar.com/film/11008/hircin-sevgilim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amerikan versiyonu geçenlerde denk gelmişti ama filmin ortaları gibiydi o yüzden hiç bulaşmadım :D büyük ihtimalle amerikan versiyonunu daha çok severim, kültürel olarak daha yakın gelir sanırım :D

      Sil