19 Mart 2012 Pazartesi

El Mim-ül PisPapaz

Bu mimin üzerinden çok sular aktı biliyorum fakat ancak vakit bulabildim. Tabii vakit bulabildim derken sağlam kafayla yazabilecek kadar demek istiyorum. Başka kimler mimledi bilmiyorum ama Pispapaz ilk gelip mimlendiğimi söyleyen kişi olduğu için ona ithaf ediyorum yazımı :D sözü fazla uzatmadan mime başlamak istiyorum. Let the game begins…

1-Hayatınız filme çekilse adı ne olurdu ve soundtrackinde hangi şarkılar yer alırdı?
Açıkçası isim konusu çok mühim değil benim için. Çok sevdiğim bir şair, yazar ve Türk filozofu olan Özdemir Asaf’ın “yuvarlağın köşeleri” kitabından esinlenerek hayatımın filminin adını “yuvarlağın köşelerinin tanjantı” koyabilirim. Bunun üzerine detaylı düşünmek isterim ama yuvarlağın köşelerinin imkansızlığı ve ona bir tanjant çiziktirmeye çalışan saftirik bünyem çok uyumlu gibi geldi bana, büyük ihtimalle bu olurdu adı :)
Hayatımı konu alan filmi biyografik ve didaktik bir dille değil de aşk mevzusu ile soslayıp millete sunarım herhalde. O yüzden ne kadar aşk şarkısı varsa abanabilirim. Şu sıralar Ratatat’a kafayı takmış durumdayım. Herifçioğulları enstrümantal müzik yapmaktalar bir çok parçası bu filme gidebilir. Yine de şurada 3-5 şarkılık bir liste oluşturmaya çalışayım bakalım :)

-          Malcom Mclaren: About Her
-          Jehan Barbur- Yeniköy
-          Babazula- Bir Sana Birde Bana
-          Ahmet Aslan- Tanımadığım Ten
-          Tarkan- Biz Nereye
-          Tarkan- Kış Güneşi
-          Nick Cave- Where The Wild Roses Grow
-          Nina Simone- Sinnerman
-          Nina Simone- Aint Got No
-          Siya Siyabend- Can Evimden Vurdun
-          Zuhal Olcay- Güller ve Dudaklar
-          Sezen Aksu- Zalim
-          Leman Sam- Gönül
-          Neşet Ertaş- Karlı Dağlar
-          Neşet Ertaş- Cahildim Dünyanın Rengine Kandım
-          Lorena Mckennitt- Highway Man
-          Led Zeppelin- Never gonna Leave You
-          Red Hot Chili Peppers- Road Trippin

Neyse bu liste uzar gider ama siz tarzı kapmışınızdır :D Filmi çekerken güzel bir seçki yaparım merak etmeyin. Ağlamaktan gebereceksiniz garanti ediyorum :)


2-Bir şeyleri değiştirme gücünüz olsa, neyi ya da neleri değiştirirdiniz?
Düşündüm de tek bir şeyi değiştirsem hepsi otomatikman birbirine bağlı olarak değişmek zorunda kalıyor. Ya çok uzun ve detaylı bir cevap vererek mimi piç edecem ya da iyi lan böyle deyip yoluma devam edeceğim :) Zaten şu anda da iyiyim lan ben deyip yoluma devam ettiğim için hayatımda neleri değiştirsem diye fantezyalar alemine dalıp gitmeye gerek yok. Ayaklarım yere çakılı bu sıralar, pek uçma havamda değilim.


 3-Sizi en çok etkileyen sinema sahnesi ya da sahneleri?
Çok ama çok fazla sahne var ben yine de birkaç tanesinden bahsedeyim de ortalık şenlensin :)

  •   Mesela son zamanlarda The Dreamers diye bir film izledim. Belki ilerde üzerine bir analiz yorum yazısı da yazarım bilemiyorum. Film 68 hareketinin Fransa’sını daha doğrusu Paris’ini ve üniversite gençliğini ele almakta. Bir Amerikalı eleman ve iki Fransız kardeşin filmin her tarafını doldurduğu bu yapıtta ilişkiler çok ama çok aykırı. Yönetmen izleyiciye kardeşler arasında ensest bir ilişki varmış gibi yansıtır durumu. Amerikalı da gizliden gizliye kız için sikini sıvazlamaktadır kendi rüyalarında. Bir gün kardeşler bu Amerikalı elemana pusu kurarlar ve kızla birlikte olmasını sağlarlar. İşte bu sahnede Amerikalı eleman Fransız çocuğun bacısını mutfakta sikerken elemanın omlet yapışını seyrederiz. Yönetmen uzun uzun gösterir çocuğun omlet yapışını. Zegss işi bittikten sonra eleman gider bacısının amını eller ve oradaki kanı çocuğa gösterir. Sonra Amerikalı ve kız ağlaya ağlaya öpüşürler. Bu sahne en son izlediğim ilginç sahne olduğu için kafamda baya yer etmekte. O nedenle aklıma ilk bu sahne geldi.
  • Dönüş Yok filminin tecavüz sahnesi ve oradaki psikopatın Monica Belluci’ye “baba de bana” diye haykırışı.
  •  Baba üçlemesinin hemen hemen her karesi.
  •   LOTR üçlemesinin hemen hemen her karesi.
  •   Kill Bill filminin hemen hemen her karesi. Gelinin canlı canlı gömülmesi sahnesi hele hele çok fenadır. Gerçi bu filmde fena olmayan sahne yok birinci cümle hala geçerli :)
  • Gemide filminde Erkan Can’ın konuşması ve daha sonraki sahnelerde masa başında ettiği muhabbetler. “beynimde filler sikişiyor” ve “ adamın götünden kan alırlar Kamil kan” cümlesiyle biten Kamil’e polise durumu nasıl izah edemeyeceklerini anlattığı o sahne.
  • Old Boy filminin hemen hemen her sahnesi.
  • The Dolls filminde intihar etmeye çalışan kızla para için zengin bi karıyla evlenecek olan ama sonra vazgeçen elemanın ayaklarında prangalarla yürüdükleri her sahne. Yüzlerindeki hüzün bile gözlerimi yaşartan cinstendi.
  •    Senede Bir Gün filminin sonunda Emin ve Nazlının konuşma sahnesi.
  •     Selvi Boylum Al Yazmalım filminin son sahnesi. “Sevgi emekti” cümlesi.
  •     V for Vendetta filminde V’nin kıza işkence ettiği sahneler.


4-Yaşadığın şehir bir günlüğüne yalnızca sana tahsis edilmiş, senden başka hiç kimse yok. Ne yaparsın?
Otobüs, tır, kamyon ve türlü türlü lüks arabalarla caddelerde fink atardım herhal. Bomboş şehirde başka ne yapılır ki amq :) İnsana insan lazım demiş atalarımız :)


5-Şu sıralar ilgiyle takip ettiğiniz diziler?
Game of Thrones ve Yalan Dünya. Pek dizi izleyecek vaktim yok ne yazık ki :(

3 yorum:

  1. Vallahi şu 4. madde de dediğinde aynı kafadayız. Benim de aklıma hep o gelir. Başka ne yapılır. GTA tarzı gezinti tabi ki :)

    YanıtlaSil
  2. Filminin adını tanjant neydi yeaa diyerek piç ettim. Ama yalnız değilim biliyorum:D Bir çok seyirciyi sırf bu yüzden kaybedebilirsin, şimdiden uyarıyim Joy dediydi dersin:D

    Listede bilmediğim şarkılara bakıcam ama Jehan Barbur, Babazula, Ahmet Aslan ve Nick Cave pek severim. Nina Simone'u ise ayrı tutuyorum. İlk onu gördüm zaten:D

    Game of Thrones'u heyecanla bekliyoruum ben deee^^

    YanıtlaSil
  3. her geldiğimde birşeyler öğrenip gidiyorum senden..
    sevgiler..

    YanıtlaSil