18 Mart 2012 Pazar

Ci Kü Türkiye: Mahallenin Yeni Veledi


Bugün güzel bir uyku çekip arkasından duş aldım, çok paralar dökerek kendime mükellef bir sofra kurdurdum, yenisi olduğum bu şehrin sokaklarında biraz turladım ve son olarak avmnin birine dalıp kendime 3-4 hafta yetecek kadar kitap aldım. Kitaplara ayıracak çok vaktim yok belki ama odanın köşesinde bir kitap bulunması ruhumu sakinleştiriyor. Ayrıca yoğun iş tempomla kitap okuma sevdamı bir masaya oturtup barış antlaşması imzalatmam da şarttı zaten, iyi oldu bu yaptığım. Aldığım kitapların yanına ek olarak bir de GQ Türkiye dergisini aldım. Bu eylemi niye yaptım doğrusu hala bilmiyorum. Boxer, Fhm, Esquire gibi erkek dergilerini arada bir almayı ve okumayı severim. Möthiş bir kapak kızı veyahut gerçekten merak ettiğim bir mevzunun incelenmesi o derginin benim tarafımdan alınma şansını epey artırır. Bu sefer pek öyle olmadı. Tamamen GQ Türkiye ekibi ne iş yapmış o merakla aldım dergiyi. Kapakta yanında çırıl çıplak bir adet Didem Soydan bulunan Demet Evgar hanımefendinin çekilebilecek en sikimsonik fotosu mevcuttu. Derginin ilk sayısı ve buna ilişkin bir merakım olmasaydı Boxer alma ihtimalim pek bir fazlaydı çünkü kapakta belirtilen konular da pek merak uyandırıcı değildi. “69 Emir, Erkeklere Hayat Rehberi” bu emirlerden binlerce okudum zaten ve daha fazlasına ihtiyacım olduğundan emin değilim, “Hayal Taciri, Kerem Çatay” bir erkek dergisini bana aldıracak konu değil ne yazık ki, “Şike Bir Kıtadan Dünyaya Nasıl Yayılıyor?” merak uyandırsa da yine de yeterli değil ve “Kameranın Önünde Gerçek Kızlar” Playboy çekimlerinde kadraj dışında kalan sahnelerin ele alındığı bu bölüm ise kapaktaki bana göre en parlak konu. 

Gelelim Derginin içeriğine ve iddiasına. Bu dergi Doğuş Medya Grubunun saygın ismi Mirgün Cabas’a iş yaratmak dışında şu amaçlarla kurulduğunu iddia etmekte; faydalı olmak ve eğlendirmek. Bu iki kavramın içeriği Mirgün Cabas’ın editör yazısında detaylı biçimde açıklanmakta. Ülkemiz siyasi atmosferinin basın özgürlüğünü kısıtladığı ortamda Cabas bugüne kadar görmediğimiz bir yüzüyle ve vizyonuyla karşımıza çıkıyor. Yukarda kıyasıya eleştirdiğim kapak mevzusunu belki biz Boxer, Esquire ve FHM gibi abaza dergisi değiliz bizim amacımız bambaşka demek için sayın Cabas bilerek organize etmiş olabilir. Lakin derginin içerisinde kapakta iddia edildiği kadar sexten uzaklaşılamıyor. Zaten uzaklaşılması da mantıksız, erkek dergilerinin doğasına aykırı. Erkek dergisi alanların genel beklentisi moda tüyoları, saç ve vücut bakımıyla ilgili bilgiler, sex üzerine yazılmış birkaç yazı ve bol bol “mükemmel” kadın fotoğrafıdır. İçinde “New York Times Okuma Rehberi” gibi yazılar bulunan Cİ KÜ bambaşka hülyalar peşinde gibi görünse de “Kameranın Önünde Gerçek Kızlar” gibi klasik FHM, Boxer konusunu işlemekten de geri durmuyor. Derginin veyahut Mirgün Cabas’ın kafası karışık gibi duruyor. Kim bilir belki de yapmak istediği şey de tam bu karmaşadır. Neticede derginin kapağında kocaman “BİLDİĞİNİ OKUYAN ERKEKLERİN DERGİSİ” diye yazmakta.


Cİ KÜ dergisi belki içerik olarak kafası karışık bir görüntü verebilir ancak hedeflediği kitle açısından kesinlikle ve kesinlikle kafası karışık değil. Okurlarına verdikleri tavsiyeler benim gibi 2bin TL maaşla işe başlayan yeni yetme möhendizleri fazlasıyla aşmakta. Mesela sevgili dergimiz 239uncu sayfasında bana 1900TL’ye Hermes hasır şapka ve 12600TL’ye Hermes çok amaçlı çanta almamı önerebiliyor. Aylık gelirim değil 2bin 30bin TL olsa yine almayacağım şeyler bunlar. Tirajı siksek 10bin adet olacak olan bir derginin okuyucu portföyünün ortalama aylık kazancını 15bin TL varsaysak bile manasız durmakta bu öneriler. Hadi tarz olmak ve aynı zamanda bok gibi paraya sahip olduğunu gösterebilmek için bunu alacak olan çok sayıda kişinin olduğunu kabul ettim diyelim; ikinci eli eBay’de 12bin dolara satılan kulaklığı kim ne akla hizmet satın almak ister ben çözemedim. Prodüksiyon şirketlerinin bile bu parayı vereceklerini zannetmiyorum. Neyseki Cİ KÜ tarz kısmında biraz daha aklı başında tavsiyeler ve öneriler bulunmakta. Ancak yine de bu kısımda Jack&Jones gibi bir markadan hiç bahsedilmemesi ve hiçbir ürününün konmaması büyük bir eksiklik olarak sırıtmakta. Cİ KÜ için her şeyin reklam olduğunu ve parasını bastıranın ürünlerinin tanıtıldığını anlamanız için 268inci sayfaya kadar okumanıza gerek yok. Derginin ilk 100 sayfasının 50’den fazlası reklamlarla işgal edilmiş durumda. Ntv, Cnbc-e ve E2 gibi kanalların müdavimiyseniz Doğuş Yayın Grubu ve bezdirici reklam politikasına zaten aşinasınız demektir. Lakin amatörleri uyarmayı boynumun borcu bilirim :) Reklamlar genel çerçeve olarak context’e uygun dursalar da “Gilan”, “Prada Golf Ayakkabısı”, “Karcher Süpürge”, “Toyota Yaris” ve “Garanti Mortgage” gibi gereksiz ve saçma reklamlar da yok değil. Hangi salak Toyota yetkilisi Cİ KÜ gibi bir erkek dergisine Yaris reklamı koyalım dedi merak ediyorum doğrusu. Ben bu adamın yaptığı işi aldığı maaşın yarısına 10 kat daha verimli şekilde yerine getirebilirim :)


Cİ KÜ’ya Dair Notlar
Bu yaptığım reklam beğenme beğenmeme olayını başkasına para verseler anca yaptırırlar amq. 300 sayfalık derginin her bir santimetre karesi reklam dolu neredeyse. Ama önce beğendiğim ve size okumanızı tavsiye ettiğim yazılardan işe başlamak isterim.

BEĞENDİĞİM YAZILAR
·         Sipariş vermeden karın doyurma sanatı
·         1dergi 3parti 5engel
·         Erkekler için 69 emir
·         2012 Türkiye erkek profili
·         Türk erkeği efsanesi
·         Organize işler
·         Playboy Çekimlerinin En Gerçek Anları
·         Japon genci ve sevişen şahin
·         Kadınlardan ne öğrendim
·         Sana göre performans bana göre tahriş
·         Beden eğitimi
·         Babalar 40 yaşında
·         Başlama vuruşu
·         Kruvazeyle ikinci tur
Seks hakkında bildiğiniz 7 yanlış efsane

·       Beğendiğim Reklamlar (İlk 100 sayfa itibariyle)
·          Network
·          Ulysse Nardin
·          Burbery London
·          Cacharel
·          Sarar
·          Fabrika
·          Divarese
·          Dolce&Gabanna
·          Tods
·          ETRO
·          Beymen
·          Omega
·          Davidoff Champion
·          Bentley
·          Chivas
·          Porsche
·          IWC
·          BMW
·          Isaia Napoli
·          Maurice Lacroix
·          Belvedere Vodka
·          Tween
·          Audi
·          Tag Heuer
·          Cesare Paciotti
·          Mudo Collection
·          Sony Xperia
·          Mudo FTS64
·          Diesel

Kötü Reklamlar (İlk 100 sayfa itibariyle)
·          Charel
·          Ermenegildo Zegna
·          Tommy Hilfiger
·          Pierre Cardin
·          Vakko
·          Silk&Cashmere
·          KİP
·          Bonus Card
·          Rixos Dubai
·          Soyak SOHO
·          BVLGARI MAN
·          Energie
·          Guardiani Sport
·          Zegna Forte
·          GAP

Param Olsa Kesin Alırdım Reklamları (İlk 100 sayfa itibariyle)
·          Louis Vuitton Flyback
·          Seiko

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder